هنر همیشه بر حق بودن

محصول جدید

آرتور شوپنهاور، فیلسوف نامدار آلمانی، در کتاب هنر همیشه بر حق بودن، که اثری منحصر به فرد در مجموعه آثار اوست، رهنمودهایی برای غلبه بر حریف در بحث و مجادله بیان می کند.

8,000 تومان

وی از بزرگ ترین فلاسفه اروپا بود و فیلسوف پرنفوذ تاریخ در حوزه اخلاق، هنر، ادبیات معاصر و روانشناسی جدید است. شوپنهاور 17 سال بیشتر نداشت که پدرش خودکشی کرد. مادر او نویسنده بود اما به پسر مهری نداشت و به زودی مادر و پسر از هم جدا شدند. او مهر مادری را نچشیده بود و البته این امر در عقایدش مؤثر واقع شده بود.

در این رهنمودها به ظاهر آن چه اصل است غلبه بر حریف به هرتدبیری است و غالباً مطالبی آمده است که جنبه جدلی دارد، نه استدلالی .

با این حال، از منظری دیگر، خواننده در این کتاب با برخی آفات بحث و استدلال آشنا می شود، آفاتی که به کرات در گفتگوها و بحث های روزمره نیز رخ می نمایند .

سقراط و افلاطون نسبت به سوفسطائیان دیدگاهی منفی داشتند و آنها را افرادی می دانستند که در قبال دریافت اجرت و بی توجه به حقیقت و عدالت به دیگران می آموختند چگونه هر ناراستی را راست و هر راستی را ناراست جلوه دهند. بنابراین آنها از سفسطه به این معنا نفرت داشتند.

چرا که خواهان دستیابی به خیر و حقیقت بودند. آیا مقصود آرتور شوپنهاور از نگارش کتاب «|هنر همیشه بر حق بودن»| تمرینی در باب تعریض بوده؟ این جستار توصیه های عملی نیشداری درباره چگونگی غلبه بر خصم در مجادله بیان می کند، توصیه هایی که بی هیچ عذر و بهانه ای ماکیاولیایی هستند.

کتاب هنر همیشه بر حق بودن 38 راه را به شما یاد می دهد تا در بحث هایی که ممکن است شکست بخورید، حتی اگر حق با شما نباشد پیروز شوید.

از نظر شوپنهاور پستی و غرور ذاتی بشر همیشه مانع از این می شود که شکست را بپذیرد و با راه های متفاوت سعی می کند تا خودش را حتی در صورت شکست پیروز اعلام کند.

این 38 راه را همیشه نیاز دارید چون وقتی واقعاً در بحثی حق با شماست باید راه های فریب کاری طرف مقابل را بشناسید و با آن مقابله کنید.

زبان فارسی
نویسنده/نویسندگان آرتور شوپنهاور
مترجم عرفان ثابتی
ناشر ققنوس
سال انتشار 1395
نوبت چاپ دهم
سایز (قطع یا اندازه) رقعی
تعداد صفحات 136 صفحه
وزن 160 گرم
شابک 9789643116354
جلد شومیز
رتبه 
1397-01-17

هنر همیشه بر حق بودن

شمایی که می خواید بحث کنید، شمایی که می خواید کتاب بخونید، شمایی که می خواید مطالب مثلاً حکیمانه ی شبکه های اجتماعی رو بخونید، شمایی که می خواید پای رسانه بشینید، چرا کتاب «هنر همیشه بر حق بودن» آرتور شوپنهاور رو قبلش نمی خونید که متوجه بشید گوینده ها چه دام هایی هر گوشه ی حرف هاشون براتون پهن کردن؟ حالا نمی گم «مغالطات» علی اصغر خندان رو بخونید، اون طولانیه. ولی این صد صفحه بیشتر نیست. می ارزه صد صفحه بخونید ولی خودتون رو از گول خوردن بیمه کنید.

رتبه 
1396-11-29

ستایش رضوی

با سفسطه گری نمی شود حرف خود را به کرسی نشاند شاید در اون لحظه تاثیر گذار باشد ولی با گذشت زمان دست ما رو می شود و از چشم دیگران می افتیم

رتبه 
1396-10-26

هنر همیشه بر حق بودن

گاهی در مقابل بدی باید با بدی پیروز شد، گاهی برای اثبات حقانیت باید از دروغ استفاده کرد. اگر تو در این راه ماهر نباشی ، دیگری ماهر است و تو را مغلوب میکند.
هر ترفند و سرمشقی زمانی دارد.
این کتاب شوپنهاور قابل تامله.

بررسی خود را بنویسید!

نوشتن دیدگاه

هنر همیشه بر حق بودن

هنر همیشه بر حق بودن

آرتور شوپنهاور، فیلسوف نامدار آلمانی، در کتاب هنر همیشه بر حق بودن، که اثری منحصر به فرد در مجموعه آثار اوست، رهنمودهایی برای غلبه بر حریف در بحث و مجادله بیان می کند.

محصولات مرتبط

برتری خفیف با عنوان فرعی – تبدیل اقدامات منظم ساده به موفقیت و خوشبختی نامحدود – کتابی در زمینه موفقیت، خودسازی و خوشبختی است. برتری خفیف ترجمه کتاب THE SLIGHT EDGE نوشته جف اولسون است.

25,000 تومان
مشاهده سریع

کتاب هنر شفاف اندیشیدن، در یک کلام، یک کتاب جامعه شناسی – روانشناسی یا خودشناسی است که یک رمان نویس و کارآفرین سوئدی نوشته شده و یک گزارشگر ورزشی، یعنی عادل فردوسی پور آن را ترجمه کرده است، البته با همراهی دو نفر دیگر.

28,000 تومان
مشاهده سریع

مزایای منزوی بودن (The Perks of Being a Wallflower) کتابی به سبک رمان نامه نگارانه است که توسط نویسنده آمریکایی، استیون چباسکی نوشته شده است. این کتاب اولین بار در ۱ فوریه ۱۹۹۹منتشر شد و توانست به مدت ۷۱ هفته در لیست پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز قرار بگیرد. این کتاب مجموعه ای از نامه های میان دو دوست است.

18,000 تومان
مشاهده سریع

بالا