دنیای شگفت‌انگیز فلسفه

محصول جدید

کتاب دنیای شگفت انگیز فلسفه نوشته سارا تاملی و ماکوس ویکس است که نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۱۵ چاپ شده است. این کتاب در واقع به موضوع فلسفه برای کودکان پرداخته است.

22,000 تومان

 معرفی کتاب دنیای شگفت انگیز فلسفه

ابتدای کتاب، دو صفحه به مسأله فلسفه چیست؟ اختصاص پیدا کرده و سپس فصول اصلی به این ترتیب درج شده اند: آیا جهان واقعی است؟، من چه هستم؟، تفکر و احساس، چگونه بفهمیم چه چیزی درست است؟ و چرا به قانون نیاز داریم؟
یکی از اهداف مولفان این کتاب این است که به نوجوانان بیاموزند که کشف کنند چگونه فلسفه می تواند این نکته را بیاموزد که از ذهنشان با شیوه های جدید و هیجان انگیز استفاده کنند. همچنین آموختن این که چگونه نگاه کنند و به طور عمیق اندیشه کنند و دنبال پاسخ دادن به سوالات سخت زندگی باشند.از دیگر هدف های نوشته شدن این کتاب، می توان به آشنایی با فیلسوفان مشهور تاریخ فلسفه و درک این نکته اشاره کرد که هر کسی می تواند فیلسوف باشد به شرطی که ذهنی جستجوگر داشته باشد.

 

عناوین برخی از بخش های این کتاب که زیرمجموعه فصل های اصلی هستند، به این ترتیب است:


جهان از چه ساخته شده است؟

چرا به جای هیچ، چیزی وجود دارد؟

هیچ چیست؟

سقراط، آیا خدا وجود دارد؟

افلاطون، چگونه می فهمیم که چه چیزی وجود دارد؟

ارسطو، آیا رنگ ها در ذهن ما هستند یا در اشیا؟

چه چیزی واقعی است؟

چه چیزی باعث می شود که چیزی حقیقی باشد؟

آیا می توانیم به حواس خود اطمینان کنیم؟

از کجا می فهمم که واقعی ام؟

رنه دکارت، من کی ام؟

آیا بدن و ذهن دو چیز متفاوت اند؟

آزمون مغز شومیکر، چگونه یاد می گیریم؟

جان لاک، چگونه می فهمیم که دیگران در چه فکری اند؟

سیدارتا گوتاما، خود چیست؟

کشتی تسئوس، آیا زندگی پس از مرگ وجود دارد؟

آیا می توانیم بدون زبان فکر کنیم؟

آیا ما مثل کامپیوترها فکر می کنیم؟

اتاق چینی، آیا کلمه ها شبیه نشانه ها هستند؟

لودویگ ویتگنشتاین، از کجا می فهمم بیدارم یا دارم خواب می بینم؟

خوشحالی چیست؟

چرا مردم رنج می کشند؟

بی نهایت چیست؟

و …

کتاب دنیای شگفت انگیز فلسفه از زبان مترجم:

پریسا صیادی مترجم کتاب درباره ترجمه این کتاب گفت: این کتاب در واقع به موضوع فلسفه برای کودکان می پردازد و از آنجا که مفاهیم عمومی فلسفه را مورد توجه قرار می دهد، می توان این کتاب را در انحصار کودکان تلقی نکرد.

او درباره خودداری از آوردن عنوان فلسفه برای کودکان روی جلد کتاب گفت: فکر می کنم محدود کردن این کتاب در عنوان آن به موضوع فلسفه برای کودکان باعث محدودیت مخاطبان آن می شود.

فلسفه برای کودکان و نوجوانان (فبک) یا فکرپروری برای کودکان و نوجوانان برنامه ای برای آموزش تفکر عمیق فلسفی است که به پرورش قدرت استدلال، داوری و تمیز در کودکان و نوجوانان می پردازد و دست کم، سه گونه تفکر نقادانه، تفکر خلاقانه و تفکر مراقبتی را در ایشان پیشرفت می دهد. در اواخر سالهای ۱۹۶۰، وقتی متیو لیپمن در دانشگاه کلمبیا واقع در نیویورک در رشته فلسفه مشغول تدریس بود، متوجه شد که دانشجویانش فاقد قدرت استدلال و قضاوت هستند. او به این نتیجه رسید که برای تقویت قدرت تفکر این دانشجویان دیگر بسیار دیر شده است و قدرت استدلال باید از همان کودکی تقویت شود. لیپمن را بنیان گذار فلسفه برای کودکان می دانند.

 

نوشته پشت جلد کتاب دنیای شگفت انگیز فلسفه

کشفکنید چطور فلسفه می تواند به شما بیاموزد که از ذهنتان به شیوه های کاملا جدید و هیجان انگیز استفاده کنید. بیاموزید دقیق بنگرید و عمیق بیندیشید و در پی پاسخ دادن به دشوارترینسوالات زندگی باشید، سوالاتی مثل چرا من وجود دارم؟ و چه کسی تصمیم می گیرد چه چیزی درست یا غلط است.

با فیلسوفان مشهور آشنا شوید، کسانی که تفکر ما را در مورد خودمان و شیوه زندگی مان شکلدادند. هر کسی می تواند فیلسوف باشد. کتاب دنیای شگفت انگیز فلسفه به شما نشان می دهد تمام چیزی که شما نیاز دارد ذهنی جست وجوگر است.

 

 

بخش هایی از متن کتاب:

ابن سینا پزشک ایرانی، که در غرب او را با نام آوی سنا می شناسند، یکی از مهم ترین فلاسفه قرون اولیه اسلامی است. او می خواست بداند آیا من وجود دارم؟ قرن ها پیش متفکران دیگر هم همین سوال را کرده بودند. در سال ۱۰۰۲ م، ابن سینا با استفاده از آزمون انسان معلق به ما نشان داد که ذهنیات ما از بدن ما جداست.

برای انجام دادن آزمون ابن سینا باید شخصی را فرض کنیم که از هر نظر معمولی است. با این حال، این شخص به صورت چشم بسته در هوا معلق است. دست یا پاهایش چیزی را لمس نمی کند. نمی تواند چیزی را ببیند، ببوید، حس کند یا بچشد. هیچ صدایی نیز وجود ندارد، پس نمی تواند چیزی را نیز بشنود. چگونه این انسان معلق می داند که هنوز وجود دارد؟ ابن سینا می گوید او می داند چون هنوز فکر می کند. اما واقعاً این ذهن یا آن گونه که ابن سینا می گوید خود چیست که انسان معلق برای فکر کردن از آن استفاده می کند؟

زبان فارسی
نویسنده/نویسندگان سارا تاملی و مارکوس ویکس
مترجم پریسا صیادی، سرور صیادی
ناشر آفرینگان
سال انتشار 1395
نوبت چاپ اول
سایز (قطع یا اندازه) وزیری
تعداد صفحات 140 صفحه
شابک 9786003910270
جلد گالینگور
رتبه 
1396-12-24

دنیای شگفت انگیز فلسفه

خیلی جالبه واقعا این کتاب. میگن فلسفه برای کودکانه، اما من که خیلی ازش لذت بردم.

بررسی خود را بنویسید!

نوشتن دیدگاه

دنیای شگفت‌انگیز فلسفه

دنیای شگفت‌انگیز فلسفه

کتاب دنیای شگفت انگیز فلسفه نوشته سارا تاملی و ماکوس ویکس است که نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۱۵ چاپ شده است. این کتاب در واقع به موضوع فلسفه برای کودکان پرداخته است.

محصولات مرتبط

کتاب تسلی بخش های فلسفه یکی از لذت بخش ترین کتاب هایی است که هر فلسفه دوست و فلسفه ندوستی خواهد خواند. این کتاب بیشتر از آن که بیانی فلسفی با کلماتی قلمبه سلمبه داشته باشد، زندگی پنج فیلسوف را رودر روی باورهایشان قرار می دهد تا به ما در مقابله با مشکلات زندگی کمک کند.

19,000 تومان
مشاهده سریع

بالا