محصول جدید
تصرف عدوانی اثر لنا کریستین آندرشون نویسنده و خبرنگار سوئدی است. این رمان ششمین اثر نویسنده اش محسوب می شود. لنا اندرشون در سال ۲۰۱۳، یعنی همان سال انتشار تصرف عدوانی، به خاطر این کتاب برنده جایزه «آگوست»، معتبرترین جایزه ادبی سوئد شد و از سوی روزنامه های سوئدی، جایزه ادبی «اسوندسکا داگبلادت» را از آن خود کرد.
این محصول در انبار موجود نیست
اخطار: آخرین موجودی فعلی!
تاریخ در دسترس بودن:
تصرف عدوانی، داستانی درباره عشق
تصرف عدوانی اثر لنا کریستین آندرشون نویسنده و خبرنگار سوئدی است. این رمان ششمین اثر نویسنده اش محسوب می شود. لنا اندرشون در سال ۲۰۱۳، یعنی همان سال انتشار تصرف عدوانی، به خاطر این کتاب برنده جایزه «آگوست»، معتبرترین جایزه ادبی سوئد شد و از سوی روزنامه های سوئدی، جایزه ادبی «اسوندسکا داگبلادت» را از آن خود کرد.
دریافت کننده :
* فیلدهای مورد نیاز
یا لغو
کتاب تصرف عدوانی همان طور که بر روی جلدش نوشته شده است داستانی درباره عشق را شامل می شود. رمانی طلایی و دردناک درباره سقوط تمام و کمال یک زن در ورطه اغفال و توهم عشق دوطرفه.کتابی درباره عشق مخربی که تمام روح و هویت یک زن را می مکد و مثل تفاله با او کاری می کند که تمام اعتماد به نفسش را از دست بدهد و حس کند در مقابل شریک احساسی مشهور و هنرمندش، هیچ ندارد.
تصرف عدوانی رمانی است درباره عشق و زوایای پنهان و مخرب آن. عشقی که همه مان خوب می دانیم کور است. عشقی که به طرز خنده داری گزنده و به شکل دلهره آوری فریبنده است، و می تواند باعث شود با وقف و از خود گذشتگی تمام و کمال و ناامیدکننده، خود خواسته هست و نیستمان را فدایش کنیم.انسان های عاشق توانایی انتقاد را از دست می دهند و خود را به راحتی فریب می دهند و بی شک تصرف عدوانی این موضوع را به خوبی بیان می کند.
زن فردی موفق و با جایگاه اجتماعی خوب و رابطه معقول و منطقی به نام استر نیلسون است. او شاعر و مقاله نویسی 31 ساله استکه به سخنرانی درباره «هوگو راسک»، هنرمند شناخته شده دعوت می شود. این سخنرانی موجب می شود که استر و هوگو همدیگر را ملاقات کنند و همان جاست که استر تمام و کمال دلداده و عاشق هوگو می شود و احساس می کند هیچ کس مانند او تاکنون در زندگی اش او را درک نکرده است. پس از این ملاقات زندگی استر وارد جریان تازه ای می شود.
بعد از مدتی استر متوجه می شود که این احساس دوطرفه است و با تمام وجود درگیر رابطه شده و کم کم خود را فراموش می کند. رابطه ای که استر را از فضای امنی که برای خود ساخته خارج می کند و او را به عشقی مبتلا می کند که تا به امروز تجربه نکرده است و ...
صحبت های طولانی بین آنان منجر به تصمیمی مهم در زندگی استر می شود. او معشوقه یا همان دوست پسر سابقش را رها می کند و با هوگو وارد یک رابطه عشقی خیالی می شود. تمام فکر و خیالش و لحظاتش با هوگو سپری می شود. استر خیالات خود را به جایی می رساند که گویی با هوگو زن و شوهر شده اند. اما پس از گذشت زمان و به مرور و به شکلی دردناک، واقعیت، روی دیگرش را از زیر نقاب اغوابرانگیز عشق نشان می دهد.
موضوع این داستان شکاف هراسناک بین اندیشه و زبان، اراده و بیان آن، امور واقعی و تخیلی و چیزهایی است که در این شکاف ها پدید می آیند و رشد می کنند. از وقتی استر نیلسون در هجده سالگی دریافته بود که زندگی در نهایت، چیزی نیست جز دور کردن ملال و دلزدگی، به ابتکار خود ارزش زبان و تفکر را کشف کرده بود و از آن پس هرگز از زندگی ناخشنود نبود و هیچ گاه احساس افسردگی نکرده بود؛ پیوسته در پی رمزگشایی جهان و طبیعت انسان ها بود. از روزی که دریافت زبان و ایده ها مشغله و کار او خواهند بود، زندگی پر هزینه را کنار گذاشت: غذای ارزان می خورد، ارزان سفر می کرد، هیچ گاه از بانکی وام نمی گرفت یا از کسی پول قرض نمی کرد و هرگز خود را در وضعیت هایی قرار نمی داد که ناچار شود وقتش را صرف چیز دیگری جز خواندن، اندیشیدن، نوشتن و گفت وگو با دیگران کند.
آندرشون دوست ندارد کتابی صرفاً عاشقانه بنویسد و از خلال نوشته اش جریان های روشنفکری معاصر را نیز به خواننده ارائه کند. شخصیت اصلی داستان وی زنی روزنامه نگار و مقاله نویس است و مرد اصلی داستان مستندساز است و دیدگاه های فکری متفاوت از اطرافیان اش دارد. او در کتاب به موضوع های مختلفی چون سیاست، اقتصاد، فلسفه، تروریسم، انقلاب می پردازد.
علاوه بر این، نویسنده قصد دارد به موضوع روانشناسی زبان نیز بپردازد. رابطه بین واقعیت، زبان، و پیچیدگی ذهن انسان برای او بسیار اهمیت دارد. خود «آندرشون» در این باره می گوید: «از نظر من موضوع اصلی کتاب من همین است. در بقیه کتاب ها و حتی در مقاله هایم در روزنامه نیز به این موضوع پرداخته ام. موضوع مهمی که مدت هاست فلاسفه با آن درگیر بوده اند. من معتقدم انسان توانایی درک بخش های از خودآگاه را که زندگی اش به آن وابسته است دارد. اگر جهان را همان طور که خودش را به ما ارائه می دهد، درک نمی کردیم، توان ادامه حیات نداشتیم. ساختار زبان پدیده ای است که با آن به دنیا می آییم، اما زبان یک مدل از دنیا است و خود دنیا نیست. زبان قابل اعتماد نیست. درست مانند نظریه تکامل عمل می کند. کلمه ها و جمله ها لزوماً نقش ساختار را دارند و تفسیر واقعیت هستند، نه آینه آن! اگر رابطه بین زبان و واقعیت عینی می شد هیچ کدام از مفاهیم شوخی، پوچی، دروغ و حتی عقاید مختلف حول یک محور و در نتیجه ادبیات شکل نمی گرفت. این چالش زبان شناسی و روانشناسی انسان را وامی دارد به این موضوع فکر کند که این شکاف عمیق بین واقعیت و زبان چه بر سر نظر و عقیده ما درباره واقعیت می آورد.
در بخشی از کتاب نیز درباره کلمه ها و نقش زبان می نویسد: «کلمه ها می توانند مثل خاکستر سبک و سوخته باشند؛ مثل خاکستر راحت و سبک پراکنده شوند، بی هدف بچرخند و هر جایی سقوط کنند. کلمه ها سنگ بنای ماندگار و نقطه ثقل حقایق و معانی نیستند، آ ن ها می توانند فقط صداهایی باشند که مردم با آن ها سکوت را پر می کنند».
به طور کلی نویسنده در تلاش است نشان دهد ذهن انسان تا چه حد درگیر زبان است. شخصیت زن داستان درگیر برداشت نادرست خود از زبان است و واقعیت را بر اساس کلمه ها تفسیر می کند و در نتیجه در عشق شکست می خورد. نویسنده قصد ندارد مرد داستان را محکوم کند بلکه به طور مستقیم اعلام می کند این زن داستان است که درگیر تفسیرهای غلط از واقعیت شده است.
توضیح عنوان این است که بر اساس قانون مدنی سوئد، هر کس به شکل غیرقانونی، مالی را از تصرف دیگری بی رضایت او خارج یا به هر نحو دیگر آن را حیف و میل کند، به اتهام تصرف عدوانی محاکمه خواهد شد... همچنین اگر کسی بی آن که مال را از تصرف خارج کند، در آن ایجاد اختلال کند، با نصب یا شکستن قفل، یا به هر صورت دیگر، به شکل غیرقانونی، به ملک دیگری دست اندازی کند، یا به زور یا با تهدید به کاربردن زور، مانع از آن شود که صاحب حق از حق خود استفاده کند، به اتهام تصرف عدوانی محاکمه خواهد شد.
در یکی از نقدهای منتشره درمورد کتاب آمده است: رمان تصرف عدوانی، تنها، داستانی درباره یک رابطه دونفره نیست، تصویرگر دو نگرش و روحیه متفاوت به مقوله آزادی و مسئولیت است. از یک سو نگرشی که قایل به وظیفه اخلاقی و ضرورت پاسخ گویی همگانی است و به دوقطبی سازی هایی که جامعه را در یک مرزکشی قاطع به دو طیف قدرتمندان و ضعیفان تقسیم می کند باور ندارد. نگرشی که معتقد است احترام به آزادی فردی لازم است دوشادوش توجه به آسیب پذیری انسان باشد و کسی حق ندارد، به خاطر آزادی فردی اش به عدم شفافیت که منجر به رنج دیگری می شود روی آورد و از سویی نگاهی که قایل است مقصر اصلی قدرتمندانند و رسالت او نقد بی رحمانه و مستمر نهادهای قدرت به منظور حمایت از آدمی است، اما در زندگی شخصی و روابط عاطفی اش با گریز از شفافیت و تعهد، تنها دغدغه حفظ آزادی فردی خود را دارد. رمان خواندنی تصرف عدوانی به شکل ظریفی به موضوع «امید» هم می پردازد. سرشت انگل وار امید که آدم را در وضعیتی نیمه جان رها می کند. در حالتی پا در هوا و فضایی گرگ و میش. گریز انسان ها از پاسخ های قطعی، انگل امید را تقویت می کند. پاسخ های مبهم و اقدامات از سر لطف، به امید، خوراک می دهند. رهایی استر از وضعیت بغرنج رابطه ای که در آن است در گرسنگی دادن بی رحمانه به امید است.
زبان | فارسی |
نویسنده/نویسندگان | لنا آندرسون |
مترجم | سعید مقدم |
ناشر | نشر مرکز |
سال انتشار | 1396 |
نوبت چاپ | چهاردهم |
سایز (قطع یا اندازه) | رقعی |
تعداد صفحات | 172 صفحه |
وزن | 177 گرم |
شابک | ۹۷۸9642132980 |
جلد | شومیز |
تصوف عدوانی
حس این کتاب و کشش رو دوست داشتم اما دوست داشتم یه جور دیگه تموم شه و حس میکردم قوی تر از این حرفا میتونه تموم شه.
ولی ترجمه این کتاب عالی بود.
کتاب تابستان آن سال، کتابی فوق العاده زیبا درباره مردی به نام جک می باشد که بیمار و در انتظار مرگ است اما ناگهان همه چیز تغییر کرده و همسرش به جای او می میرد.
رمان «اولین تماس تلفنی از بهشت» اثر میچ البوم، حاوی روایت هایی از بهشت و معجزه است. در این داستان، تلفن تعدادی از ساکنان شهری کوچک زنگ می خورد و آن سوی خط کسانی هستند که با صدای واقعی قبل از مرگشان اعلام می کنند که هم اینک در بهشت هستند.
کتاب «پیش از آن که بخوابم» درمورد زنی است که در اثر یک سانحه حافظه اش دچار مشکل شده است و هر روز صبح همه اتفاقات رخ داده پیش از خواب را فراموش می کند.
رمان «ادیپ در جاده» درمورد شخصیتی به نام اُدیپ است که نادانسته پدرش را کشته و در ناآگاهیِ محض با مادر خود وصلت کرده است، پس از برملاشدنِ حقیقت، چشمانِ خود را كور می کند و قدم در جاده ای می گذارد که از پایانش هیچ نمی داند.
روایت داستان «زندگی اسرارآمیز» خواننده را در جریان تلاش های لی لی برای شناخت خود و درک حقیقت مربوط به گذشته پرفراز و نشیبش قرار می دهد. اما او قبل از هر چیز، باید با حقیقت تلخی راجع به مادرش و مرگ اسرارآمیز او روبه رو شود.
جز از کل در مورد پدر و پسری است که هر کدام از یک زاویه خاص و متفاوت با عامه مردم به زندگی و اتفاقات آن نگاه می کنند. پدر با باورهای خاص و گاه عجیب خودش سعی می کند پسرش، جسپر را به بهترین شکل ممکن تربیت کند و به همین خاطر داستان زندگی خودش را از همان دوران کودکی برای او تعریف می کند.
رمان پاییز فصل آخر سال است از حال و هوای زنانی میگوید که در دوراهیهای زندگی دست و پا میزنند و به دنبال راهی برای خلاصی از گذشته و آینده، دوباره شاد زیستن یا کنار گذاشتن رویاها و با واقعیت زندگی کردن هستند.
ریگ روان جدیدترین اثر استیو تولتز پس از رمان تحسین شده جزء از کل است. تولتز در مصاحبه ای گفته جزء از کل را درباره ترس از مرگ نوشته و ریگ روان را درباره ترس از زندگی.
هاینریش بل، برنده نوبل ادبیات، در رمان عقاید یک دلقک، به خوبی توانسته شرایط کشورش در زمان هیتلر را از نظر تاریخی، اجتماعی، سیاسی و … برای خواننده ترسیم کند و با کمک کاراکتر هانس، مردی افسرده که ماسک بر چهره زده و به دنبال سرنوشت مبهمی به خانه اش بازگشته است، شرایط را برای خواننده ملموس می سازد.
عامه پسند رمانی است که مي توان آن را در رده ادبيات پليسي به شمار آورد، اما در این اثر هيچ جنايتي اتفاق نمي افتد و در عین حال دارای طنزهای زیادی هم می باشد.
کتاب بهترین شکل ممکن مجموعه ای است شامل ۶ داستان که هر کدام از داستان ها در یکی از شهرهای شیراز، تهران، مشهد، اهواز، اصفهان و بندر انزلی اتفاق می افتد.
بکمن در رمان تراژیک - کمیک مردی به نام اوه، احساس هایی مثل عشق و نفرت را به زیبایی به تصویر می کشد و انسان و جامعه مدرن را در لفاف طنزی شیرین و جذاب نقد می کند.
جای خالی سلوچ، بعد از کلیدر، قویترین اثر دولت آبادی می باشد. این رمان، داستاني است كه بر اساس تقليدي نزديك به واقعيت از آدمي و عادات و حالات بشري نوشته شده باشد و به نحوي از آن جا شالوده جامعه را در خود تصوير و منعكس كند.
«سه قصه» از چهار داستان به نام های «بالشی پُر از پَر سفید»، «خروس سفید»، «ماه بر پیشانی» و «سرگذشت فنچ ها» تشکیل شده و پوریا علمی، طنزپرداز مطرح کشورمان مقدمه آن را نوشته است.
رفتیم بیرون سیگار بکشیم هفده سال طول کشید شامل نه داستان از هفت نویسنده معاصر روس است که در ابتدای هر داستان یک صفحه به شرح حال و فعالیت های نویسنده اختصاص داده شده است.
کتاب اسکارلت دهه شصت مجموعه شعری از سجاد افشاریان است. اشعاری که عموماً روحی عاشقانه در آنها دیده می شود.
کتاب «مردم در سیاست ایران» نوشته یرواند آبراهامیان، شامل ۵ مقاله از این تاریخ نگار است. موضوع محوری پژوهش های این کتاب، تغییرات و تحولاتی است که نه از گذر گفت وگوها و بده بستان های سیاستمداران حرفه ای پشت درهای بسته، بلکه به واسطه حضور مردم در خیابان یا همبستگی اصناف و جمعیت ها برای رسیدن به خواست هایی جمعی به دست آمده است.
فرار از اردوگاه 14 روایت مستندی است از زندگی در یکی از مخوف ترین و امنیتی ترین اردوگاه های زندانیان سیاسی در کره شمالی.
ماجرای کتاب برادران سیسترز درباره زندگی دو برادر به نام های ایلای (راوی ماجرا) و چارلی با نام خانوادگی سیسترز است که به عنوان دو آدم کش، شهرت زیادی دارند.
رمان غول مدفون یکی از رمانهای محبوب نوبلیست ژاپنی یعنی «ایشی گورو» است. این کتاب حکایتِ زندگیِ زوجی است در میان مردمی که چیزی از گذشته خود به یاد نمی آورند. خود آنها هم تنها یادشان می آید که زمانی پسری داشته اند و می دانند که به جست و جوی او باید پا در راهِ سفری سحرآمیز گذاشت.
ایده محوری «ابله» همان طور که خود «داستایوفسکی» در یک نامه نوشته، «ارائه تصویر کامل از یک انسان زیبا» است. پرنس «میشکین» ابله مقدس روسی و از تبار «دون کیشوت» است، یک نوع مسیح در جهانی غیرمسیحی.
رمان «خانه لهستانی ها» نوشته مرجان شیر محمدی است، هر چند که بیشتر او به عنوان یک بازیگر شناخته می شود، اما نویسنده ای است با چند داستان و رمان که بعضاً آثارش با تحسین اهالی ادبیات وهمین طور اقبال مخاطبان مواجه شده است.
از دو که حرف می زنم از چه حرف می زنم نوشته هاروکی موراکامی در واقع خاطرات مرتبط با دوندگی هاروکی موراکامی و نقش آن در نویسندگی و زندگی حرفه ای وی است.
کتاب مو قرمز اثر اورهان پاموک نویسنده نامدار ترک و برنده جایزه نوبل ادبیات است. پاموک در این رمان با خلاقیتی که دارد افسانه ها و اسطوره ها را با واقعیت پیوند می دهد و ماجرایی جذاب با پایانی غافل گیر کننده و فراموش نشدنی می آفریند.
کتاب دختر پرتقالی نوشته یاستین گردر نویسنده مشهور نروژی است. یاستین گردر رمان دختر پرتقالی را دو سال بعد از نگارش رمان «مرد داستان فروش» منتشر کرد. حال و هوای رمان «دختر پرتقالی» تشکیل شده از یک داستان کلی با روایت هایی گوناگون، حول محور پرسش های فلسفی فراوان. اثری نسبتاً خوب با دیالوگ های تأثیر برانگیز است.
کتاب افشاگر گریشام چندین هفته پرفروشترین کتاب در زمینه ادبیات داستانی بوده است. نیویورک تایمز در مطلب خود کتاب «افشاگر / The Whistler» را نسبت به کتاب پیشین این نویسنده «وکیل دغل / Rogue Lawyer» گام بلندی به جلو دانست.
کتاب چراغ ها را من خاموش می کنم اثر زویا پیرزاد یکی از معروف ترین کتاب های دهه هشتاد است. این رمان از هنگام انتشار تاکنون بسیار مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته است، به گونه ای که تاکنون به چاپ هفتادم رسیده است. بیشتر مخاطبان داستان معاصر فارسی این کتاب را خوانده اند. فرانکلین لوئیس ترجمه انگلیسی این کتاب را با عنوانThings We Left Unsaidدر سال ۲۰۱۲ منتشر...
کتاب عادت می کنیم اثر زویا پیرزاد یکی از پرفروش ترین رمان های حال حاضر محسوب می شود. این رمان برشی از زندگی سه زن ایرانی، دختر و مادر و مادربزرگ در تهران دهه ی 80 شمسی است. دختر درگیر مسائل و خواسته های نسل خود است، مادربزرگ هنوز غرق در گذشته ای است که کمابیش ساخته و پرداخته ی ذهن راوی قصه آرزوست.