درک یک پایان

محصول جدید

کتاب درک یک پایان (The Sense of an Ending) اثر جولین بارنز است. داستان این کتاب مانند یک فیلم مهیج روی کاغذ است، سرشار است از مسائلی مانند کینه توزی های دوست دختران سابق، خودکشی های دوران جوانی و روابط نامعقول.

18,000 تومان

معرفی کتاب درک یک پایان اثر جولین بارنز:

کتاب درک یک پایان خیلی زود به جایگاه قابل قبولی در میان خوانندگان دست یافت. حتی بعضاً از آن به عنوان کتابی یاد می شود که یک بار خواندن آن کافی نیست.

خاطرات به طور انتزاعی نقش مهمی در اینکه یک شخصیت در حال حاضر چگونه است و اینکه چگونه می توانست باشد ایفا می کنند و همچنین خاطرات اولیه به مراتب ارزشمندتر هستند، آنها می توانند تا بزرگسالی در ذهن افراد ثبت بمانند و اثرات مختلفی بر زندگی فرد داشته باشند. در این کتاب تأثیرگذار، جولین بارنز پی یک خاطره خاص را در زندگی پر فراز و نشیب تونی می گیرد و این خاطره ای است که ردپاهای ناگواری از خود به جا گذاشته است که قابل چشم پوشی نیستند.

کتاب درک یک پایان، کتابی بسیار جذاب با ژرفایی احساسی و روان شناختی خیره کننده است که خواننده را ترغیب می کند بدون زمین گذاشتن کتاب، بی وقفه داستان را دنبال کند.

 

درباره نویسنده کتاب درک یک پایان:

جولین بارنز از نویسندگان پرافتخار و تحسین شده حال حاضر در انگلستان و دنیا است که با دوازده کتاب و چندین کتاب غیرداستانی و مجموعه مقالات، از نویسندگان پرکار معاصر محسوب می شود. بارنز سه بار، در سال های ۱۹۸۴، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۵ به لیست نهایی نامزدهای جایزه بوکر راه پیدا کرده بود اما موفق به دریافت آن نشده بود. اما در سال ۲۰۱۱ با کتاب درک یک پایان توانست جایزه بوکر (مهم ترین جایزه ادبی بریتانیا) را دریافت کند. رییس هیئت داوران بوکر در توصیف آن گفت: کتاب مایه های یک اثر کلاسیک انگلیسی را دارد. این داستانی است که با انسان قرن بیست و یکم سخن می گوید.

 

داستان کتاب درک یک پایان:

داستان درک یک پایان با مجموعه صحنه هایی آغاز می شود که شخصیت مرکزی داستان –تونی وبستر- خاطرات جوانی خود ردیف می کند، این ها خاطراتی هستند که او در دهه ششم زندگی هنوز غرق آنهاست و فراموش نمی کند. این جزئیات به هیچ وجه ساماندهی شده نیستند، اما زمینه مشترکی دارند. بارنز از دوران مدرسه انگلیسی می گوید و پس از آن دوستان تونی وبستر را توصیف می کند در میان آنها آدرین فین نقش پررنگی دارد و اوست که پس از گذشت سال های زیادی دوباره در زندگی تونی ظاهر می شود و ذهن او را درگیر کشمکش های فراوانی می کند.

کتاب درک یک پایان، داستان مردی میان سال را روایت می کند که در حال دست و پنجه نرم کردن با گذشته ای است که هرگز سابقاً روی آن تفکر و تعمق نکرده است؛ زمان شروع داستان دهه شصت میلادی و زمان روایت چهل سال پس از آن، در حول و حوش پایان قرن بیستم است. تونی وبستر، داستان را با خاطراتی پراکنده از گذشته هایی دور و پرسش هایی درباره زمان و حافظه شروع می کند. تا اینکه صمیمی ترین دوستان کودکی اش، یکی از آن ها از گور و دیگری که همیشه و همه جا حضور دارد، با حس انتقام به زندگی او باز می گردند. تونی وبستر، شخصیت اصلی این کتاب، در این فکر بود که با ساختن زندگی جدیدی برای خود، همه اتفاقات گذشته را پشت سر گذاشته است و زندگی مشترکش با طلاقی مسالمت آمیز و زندگی حرفه ای اش با بازنشستگی زودهنگام به سرانجام خوبی رسیده است. اما تونی با میراثی مرموز از گذشته روبرو می شود که او را وادار می سازد درباره چیزهای زیادی تجدیدنظر کند؛ چیزهایی که او گمان می کرد در تمام این مدت به طور کامل فهمیده و درک کرده است. او همچنین مجبور می شود باورش را از ماهیت وجودی و جایگاه خود در جهان اصلاح کند.

بخش اول داستان برمی گردد به دوران پس از جنگ جهانی و جوانی چهار دوست دبیرستانی. روایتی تودرتو و کمی بی نظم. داستان سال های آخر دبیرستان «تونی وبستر» با دوستانش بخصوص با دوستش «ایدریئن فین» که از همه باهوش تر و سودایی تر است. در گذر از این خاطرات او از رقابت عشقیش با ایدریئن، بر سر ورونیکا می گوید، ایدرئینی که دیگر نیست و خودکشی کرده است زیرا که معتقد است:«زندگی هدیه ای است عطا شده به ما بی آن که خود بخواهیم، که هر انسان اندیشمندی از نظر فلسفی وظیفه دارد ماهیت زندگی و شروط متمم آن را بررسی کند؛ و چنانچه تصمیم بگیرد این هدیه ناخواسته را نپذیرد، وظیفه اخلاقی و انسانی این است که به تبعات آن تصمیم عمل شود»

در بخش دوم راوی چهل سال بعدتر، حال و هوای فعلی خود را روایت می کند آن هم، همراه با معمای خودکشی دوستش در حالی که مادر ورونیکا (دوست دختر سابقش) ارثی به مبلغ پانصد پوند و دفتر یادداشت های ایدریئن فین را به او بخشیده است. اما ورونیکا حاضر نیست دفتر خاطرات را در اختیارش بگذارد.

درک یک پایان، داستان عادی یک زندگی است از زبانی قابل فهم با صدای درونی تونی وبستر، که زبان و منطق خاص، پیچیده و تودرتویی دارد زیرا از تاریخی سخن می گوید که به گفته ایدریئن «یقینی است که در نقطه تلاقی نارسایی حافظه و نابسندگی مدارک حاصل می شود.»

کل داستان در آخر هفته تونی وبستر با دوست دخترش ورونیکا و مادرش می گذرد که 40 سال بعد معنایی دیگر پیدا می کند. یک روایت هزار باره از زمان، تاریخ و حافظه. داستان آدم هایی که در کنار هم می ایستند، به هم گره می خورند و گاه درهم می آمیزند تا تاریخی از بازی های زبانی را شکل دهند. بازی هایی از بدفهمی «زبان» که «انتخاب های» آدمی را رقم می زند، انتخاب هایی که گاه منجر به رابطه هایی فاجعه بار می شوند.

 

در پشت جلد کتاب آمده است:

«تونی وبستر، عادی بودن زندگی اش را پذیرفته؛ کار و بازنشستگی، ازدواج و طلاقی دوستانه. اما او هم مثل ما جوانی اش را در درون خود نگه داشته و به سالمندی رسیده است. مهم ترین واقعه عمرش دوستی با ایدرئین تیزهوش و مستعد فاجعه است؛ مرید آلبر کامو، چهل سال بعد دفتر خاطرات همین دوست که طبق وصیت نامه به او واگذار شده، او را برمی انگیزد تا زندگی خود را بازخوانی کند».

 

بخش­ هایی از متن کتاب:

پا که به سن می گذارید، انتظار کمی آسایش دارید، نه؟ فکر می کنید استحقاقش را دارید. به هر حال، من این جور فکر می کردم. ولی بعد می فهمید که زندگی پاداش شایستگی سرش نمی شود. همچنین جوان که هستید، فکر می کنید می توانید درد و رنج پیری را پیش بینی کنید. خود را در عالم خیال تنها می بینید - طلاق گرفته اید، شوهر از دست داده اید، بچه ها بزرگ شده اند و به راه خود رفته اند، دوستان یکی یکی می میرند.

 

ظاهراً یکی از تفاوت های جوانی و سالمندی این است که وقتی جوانیم آینده های مختلفی را برای خود اختراع می کنیم، و وقتی پیر می شویم گذشته های مختلفی برای دیگران.

 

آن چه در حافظه می ماند، همیشه آن چیزی نیست که شاهدش بوده ایم.

 

گاهی فکر می کنم مقصود زندگی آشتی دادن ماست با مرگ آتی از طریق فرسایش تدریجی ما، با نشان دادن به ما که زندگی ،هر چه هم به درازا بکشد، آن طور ها که تعریف می کنند نیست.

 

او شعوری برتر و طبیعتی جدی تر از من داشت. منطقی فکر می کرد و بعد حاصل فکر منطقی را به اجرا می گذاشت. در حالی که به حدس من، اکثر ما برعکس عمل می کنیم: خود به خود تصمیمی می گیریم، بعد زیربنایی از استدلال برای توجیه آن می سازیم و نتیجه را شعور عادی می نامیم.

 

مردی انگلیسی زمانی گفت: ازدواج یک وعده طولانی و ملال آور است که دسر آن را اول می خورند.

 

تاریخ، دروغ فاتحان نیست … تاریخ، بیشتر خاطره های بازماندگان است که اغلبشان نه فاتح اند نه مغلوب.

 

برای اکثر ما، اولین تجربه عشق، حتی اگر خوب از آب در نیاید، نوید آن است که این همان چیزی است که زندگی را اعتبار می بخشد و به آن ارزش می دهد. و گرچه سال های آتی عمر ممکن است این نظر را تغییر دهد، به حدی که برخی از ما به کلی از آن دست بکشیم، با این همه، وقتی که عشق اول بار هجوم می آورد، نظیری ندارد. موافقید؟

 

بعضی زن ها اصلاً مرموز نیستند ولی ناتوانی مردها برای درک آنها مرموزشان می کند.

زبان فارسی
نویسنده/نویسندگان جولین بازنز
مترجم حسن کامشاد
ناشر نشر نو
سال انتشار 1396
نوبت چاپ ششم
سایز (قطع یا اندازه) رقعی
تعداد صفحات 212 صفحه
وزن 170 گرم
شابک 9786007439340
جلد شومیز
رتبه 
1396-12-10

درک یک پایان

بسیار عالی بود ،ولی من بعضی جاهایش را نفهمیدم ، شدم انگار تونی وبستر

بررسی خود را بنویسید!

نوشتن دیدگاه

درک یک پایان

درک یک پایان

کتاب درک یک پایان (The Sense of an Ending) اثر جولین بارنز است. داستان این کتاب مانند یک فیلم مهیج روی کاغذ است، سرشار است از مسائلی مانند کینه توزی های دوست دختران سابق، خودکشی های دوران جوانی و روابط نامعقول.

محصولات مرتبط

کتاب تابستان آن سال، کتابی فوق العاده زیبا درباره مردی به نام جک می باشد که بیمار و در انتظار مرگ است اما ناگهان همه چیز تغییر کرده و همسرش به جای او می میرد.

25,000 تومان
مشاهده سریع

رمان «اولین تماس تلفنی از بهشت» اثر میچ البوم، حاوی روایت هایی از بهشت و معجزه است. در این داستان، تلفن تعدادی از ساکنان شهری کوچک زنگ می خورد و آن سوی خط کسانی هستند که با صدای واقعی قبل از مرگشان اعلام می کنند که هم اینک در بهشت هستند.

25,000 تومان
مشاهده سریع

کتاب «پیش از آن که بخوابم» درمورد زنی است که در اثر یک سانحه حافظه اش دچار مشکل شده است و هر روز صبح همه اتفاقات رخ داده پیش از خواب را فراموش می کند.

30,000 تومان
مشاهده سریع

رمان «ادیپ در جاده» درمورد شخصیتی به نام اُدیپ است که نادانسته پدرش را کشته و در ناآگاهیِ محض با مادر خود وصلت کرده است، پس از برملاشدنِ حقیقت، چشمانِ خود را كور می کند و قدم در جاده ای می گذارد که از پایانش هیچ نمی داند.

21,000 تومان
مشاهده سریع

روایت داستان «زندگی اسرارآمیز» خواننده را در جریان تلاش های لی لی برای شناخت خود و درک حقیقت مربوط به گذشته پرفراز و نشیبش قرار می دهد. اما او قبل از هر چیز، باید با حقیقت تلخی راجع به مادرش و مرگ اسرارآمیز او روبه رو شود.

25,000 تومان
مشاهده سریع

جز از کل در مورد پدر و پسری است که هر کدام از یک زاویه خاص و متفاوت با عامه مردم به زندگی و اتفاقات آن نگاه می کنند. پدر با باورهای خاص و گاه عجیب خودش سعی می کند پسرش، جسپر را به بهترین شکل ممکن تربیت کند و به همین خاطر داستان زندگی خودش را از همان دوران کودکی برای او تعریف می کند.

52,000 تومان
مشاهده سریع

رمان پاییز فصل آخر سال است از حال و هوای زنانی می‌گوید که در دوراهی‌های زندگی دست و پا می‌زنند و به دنبال راهی برای خلاصی از گذشته و آینده، دوباره شاد زیستن یا کنار گذاشتن رویاها و با واقعیت زندگی ‌کردن هستند.

18,000 تومان
مشاهده سریع

ریگ روان جدیدترین اثر استیو تولتز پس از رمان تحسین شده جزء از کل است. تولتز در مصاحبه ای گفته جزء از کل را درباره ترس از مرگ نوشته و ریگ روان را درباره ترس از زندگی.

35,000 تومان
مشاهده سریع

هاینریش بل، برنده نوبل ادبیات، در رمان عقاید یک دلقک، به خوبی توانسته شرایط کشورش در زمان هیتلر را از نظر تاریخی، اجتماعی، سیاسی و … برای خواننده ترسیم کند و با کمک کاراکتر هانس، مردی افسرده که ماسک بر چهره زده و به دنبال سرنوشت مبهمی به خانه اش بازگشته است، شرایط را برای خواننده ملموس می سازد.

30,000 تومان
مشاهده سریع

عامه پسند رمانی است که مي توان آن را در رده ادبيات پليسي به شمار آورد، اما در این اثر هيچ جنايتي اتفاق نمي افتد و در عین حال دارای طنزهای زیادی هم می باشد.

17,500 تومان
مشاهده سریع

کتاب بهترین شکل ممکن مجموعه ای است شامل ۶ داستان که هر کدام از داستان ها در یکی از شهرهای شیراز، تهران، مشهد، اهواز، اصفهان و بندر انزلی اتفاق می افتد.

10,000 تومان
مشاهده سریع

بکمن در رمان تراژیک - کمیک مردی به نام اوه، احساس هایی مثل عشق و نفرت را به زیبایی به تصویر می کشد و انسان و جامعه مدرن را در لفاف طنزی شیرین و جذاب نقد می کند.

25,000 تومان
مشاهده سریع

جای خالی سلوچ، بعد از کلیدر، قویترین اثر دولت آبادی می باشد. این رمان، داستاني است كه بر اساس تقليدي نزديك به واقعيت از آدمي و عادات و حالات بشري نوشته شده باشد و به نحوي از آن جا شالوده جامعه را در خود تصوير و منعكس كند.

36,000 تومان
مشاهده سریع

«سه قصه» از چهار داستان به نام های «بالشی پُر از پَر سفید»، «خروس سفید»، «ماه بر پیشانی» و «سرگذشت فنچ ها» تشکیل شده و پوریا علمی، طنزپرداز مطرح کشورمان مقدمه آن را نوشته است.

7,500 تومان
مشاهده سریع

رفتیم بیرون سیگار بکشیم هفده سال طول کشید شامل نه داستان از هفت نویسنده معاصر روس است که در ابتدای هر داستان یک صفحه به شرح حال و فعالیت های نویسنده اختصاص داده شده است.

16,000 تومان
مشاهده سریع

کتاب اسکارلت دهه شصت مجموعه شعری از سجاد افشاریان است. اشعاری که عموماً روحی عاشقانه در آنها دیده می شود.

16,000 تومان
مشاهده سریع

کتاب «مردم در سیاست ایران» نوشته یرواند آبراهامیان، شامل ۵ مقاله از این تاریخ نگار است. موضوع محوری پژوهش های این کتاب، تغییرات و تحولاتی است که نه از گذر گفت وگوها و بده بستان های سیاستمداران حرفه ای پشت درهای بسته، بلکه به واسطه حضور مردم در خیابان یا همبستگی اصناف و جمعیت ها برای رسیدن به خواست هایی جمعی به دست آمده است.

16,000 تومان
مشاهده سریع

فرار از اردوگاه 14 روایت مستندی است از زندگی در یکی از مخوف ترین و امنیتی ترین اردوگاه های زندانیان سیاسی در کره شمالی.

18,000 تومان
مشاهده سریع

ماجرای کتاب برادران سیسترز درباره زندگی دو برادر به نام های ایلای (راوی ماجرا) و چارلی با نام خانوادگی سیسترز است که به عنوان دو آدم کش، شهرت زیادی دارند.

24,000 تومان
مشاهده سریع

رمان غول مدفون یکی از رمان‌های محبوب نوبلیست ژاپنی یعنی «ایشی گورو» است. این کتاب حکایتِ زندگیِ زوجی است در میان مردمی که چیزی از گذشته خود به یاد نمی آورند. خود آنها هم تنها یادشان می آید که زمانی پسری داشته اند و می دانند که به جست و جوی او باید پا در راهِ سفری سحرآمیز گذاشت.

26,000 تومان
مشاهده سریع

ایده محوری «ابله» همان طور که خود «داستایوفسکی» در یک نامه نوشته، «ارائه تصویر کامل از یک انسان زیبا» است. پرنس «میشکین» ابله مقدس روسی و از تبار «دون کیشوت» است، یک نوع مسیح در جهانی غیرمسیحی.

70,000 تومان
مشاهده سریع

رمان «خانه لهستانی ها» نوشته مرجان شیر محمدی است، هر چند که بیشتر او به عنوان یک بازیگر شناخته می شود، اما نویسنده ای است با چند داستان و رمان که بعضاً آثارش با تحسین اهالی ادبیات وهمین طور اقبال مخاطبان مواجه شده است.

19,000 تومان
مشاهده سریع

از دو که حرف می زنم از چه حرف می زنم نوشته هاروکی موراکامی در واقع خاطرات مرتبط با دوندگی هاروکی موراکامی و نقش آن در نویسندگی و زندگی حرفه ای وی است.

15,000 تومان
مشاهده سریع

کتاب مو قرمز اثر اورهان پاموک نویسنده نامدار ترک و برنده جایزه نوبل ادبیات است. پاموک در این رمان با خلاقیتی که دارد افسانه ها و اسطوره ها را با واقعیت پیوند می دهد و ماجرایی جذاب با پایانی غافل گیر کننده و فراموش نشدنی می آفریند.

25,000 تومان
مشاهده سریع

کتاب دختر پرتقالی نوشته یاستین گردر نویسنده مشهور نروژی است. یاستین گردر رمان دختر پرتقالی را دو سال بعد از نگارش رمان «مرد داستان فروش» منتشر کرد. حال و هوای رمان «دختر پرتقالی» تشکیل شده از یک داستان کلی با روایت هایی گوناگون، حول محور پرسش های فلسفی فراوان. اثری نسبتاً خوب با دیالوگ های تأثیر برانگیز است. 

12,000 تومان
مشاهده سریع

کتاب افشاگر گریشام چندین هفته پرفروش‌ترین کتاب در زمینه ادبیات داستانی بوده است. نیویورک تایمز در مطلب خود کتاب «افشاگر / The Whistler»‌ را نسبت به کتاب پیشین این نویسنده «وکیل دغل / Rogue Lawyer» گام بلندی به جلو دانست.

30,000 تومان
مشاهده سریع

کتاب چراغ ها را من خاموش می کنم اثر زویا پیرزاد یکی از معروف ترین کتاب های دهه هشتاد است. این رمان از هنگام انتشار تاکنون بسیار مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته است، به گونه ای که تاکنون به چاپ هفتادم رسیده است. بیشتر مخاطبان داستان معاصر فارسی این کتاب را خوانده اند. فرانکلین لوئیس ترجمه انگلیسی این کتاب را با عنوانThings We Left Unsaidدر سال ۲۰۱۲ منتشر...

22,500 تومان
مشاهده سریع

کتاب عادت می کنیم اثر زویا پیرزاد یکی از پرفروش ترین رمان های حال حاضر محسوب می شود. این رمان برشی از زندگی سه زن ایرانی، دختر و مادر و مادربزرگ در تهران دهه ی 80 شمسی است. دختر درگیر مسائل و خواسته های نسل خود است، مادربزرگ هنوز غرق در گذشته ای است که کمابیش ساخته و پرداخته ی ذهن راوی قصه آرزوست.

19,900 تومان
مشاهده سریع

بالا