آمار فروش در کتاب آمریکا در یک دهه گذشته

اداره آمار آمریکا در گزارشی اعلام کرده است که در طول یک دهه گذشته میزان فروش کتاب در این کشور کاهش نسبی داشته است.
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران به نقل از دیجیتال‌ریدر- اداره آمار آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته (۲۵ بهمن‌ماه) آمارهای جامعی از وضعیت اقتصادی این کشور منتشر کرد. در این میان آمارهای مربوط به وضعیت بازار کتاب چندان رضایت‌بخش نبود و با وجود رونق نسبی در برخی حوزه‌های کتاب مانند کتاب‌های الکترونیک و صوتی، بازار فروش کتاب‌ در حالت کساد بوده است.
امار میزان فروش کتاب در امریکا

آمارها نشان می‌دهد که اگرچه در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی نسبت به سال‌ پیش شاهد رونقی نسبی در بازار فروش کتاب هستیم، اما در کل فروش کتاب در سال گذشته افتی ۴درصدی داشته است. بر اساس آمارها، در سال ۲۰۱۷ میلادی فروش کتاب در بازار آمریکا حدود ۱۰میلیارد دلار بوده، درحالیکه این رقم در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۱۱میلیارد دلار ثبت شده است.

از سوی دیگر جدول درآمدهای حاصل از فروش کتاب در آمریکا در یک دهه گذشته نشان از افت نسبی این بازار دارد. اداره آمار آمریکا این اطلاعات را بر اساس داده‌های به دست آمده از میزان فروش فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب مثل بارنزاندنوبل اعلام کرده است.  بر اساس این اطلاعات میزان فروش بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای کتاب در آمریکا در ۹ هفته انتهایی سال ۲۰۱۷ در مقایسه با زمان مشابه در سال ۲۰۱۶ کاهش نسبی داشته است.

در گزارش اداره آمار به این نکته نیز اشاره شده که این آمارها مربوط به تمام اقلام فروخته شده در کتاب‌فروشی‌ها است و به طور حتم ارقام مربوط به فروش کتاب بسیار پایین‌تر از رقم‌های اعلام شده است. در این گزارش جدولی از میزان فروش کتابفروشی‌ها از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷ اعلام شده است که در هر سال جدید کاهش فروش کتاب مشاهده می‌شود.
 

جدول زیر خلاصه‌ای از آمارهای منتشر شده اداره آمار آمریکا است که امار میزان فروش کتاب در امریکا را در سال‌های مختلف نشان می‌دهد: (قیمت به میلیارد دلار) 
 
۲۰۰۶ $۱۷٫۰۲
۲۰۰۷ $۱۷٫۲۱
۲۰۰۸ $۱۶٫۹۱
   
۲۰۱۶ $۱۱٫۱۴
۲۰۱۷ $۱۰٫۷۳
 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آمار فروش در کتاب آمریکا در یک دهه گذشته”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کافه کتاب تاپدم

کافه کتاب تاپدم یک وبلاگ خودمانی است برای کتابخوان‌ها … .

بیا کنار هم قهوه بنوشیم و کتاب بخوانیم … .

نقل قول

تاپدم در شبکه‌های اجتماعی

کانال تلگرام کافه کتاب تاپدم

اینستاگرام کافه کتاب تاپدم